Klosterheden 08.06.2024

Ræve: Gitte Stoltze og Denise Bruus

Master: Bjarne Mørup

Bagmaster: Gitte E.

Hans-Peter Harpøth og Severin Lassen havde tilrettelagt denne jagt på Klosterheden med 35 veltilrettelagte spring af passende sværhedsgrad (der var både okser og fårefold til sidst). De må have brugt noget tid på at bygge denne jagt og det var utroligt hvor langt de havde fået klubbens materiel til at strække – ingen faste forhindringer.

Jagtens 7 serier var placeret i brandbælter, bunden var god og tempoet meget afmålt – der blev ikke redet så stærkt. Der var et par stop undervejs – herunder en enkelt afsidning, men ellers var der et fint flow på nogle gode lange serier. Naturoplevelsen var helt i top – virkelig et skønt og meget afsides område, som vi efter sigende blandt andet skulle dele med fiskeørnen, der havde valgt at yngle her.

27 ryttere (deraf 4 i følgefelt) havde denne formiddag trodset vejrudsigten og var taget vestpå selvom vejrguderne var ikke just var os milde stedt på denne dag – rigtig våde blev vi dog først under vartning af hestene efter jagten, hvor regnen tog til. Der var tænkt på vejrsituationen, idet man havde opstillet pavallioner i det fri til den efterfølgende frokost i det grønne.

Jagten havde også en passende længde i år, hvor Severin muligvis havde skåret lidt til. Der var et passende tempo undervejs, som blev styret af Bjarne Mørup, som var dagens Master – Hans-Peter red ræv, Severin ledede følgefeltet og jeg selv havde fornøjelsen af at ride med bagmaster Gitte E. denne dag, da min trofaste jagtkammerat Svend Kamuk var forhindret.

Mange tak for en rigtig god jagt på trods af vejrliget.

Kim Mark