Gl. Estrup 07.09.2024

Ræve: Bjarne Mørup og Denise Bruus

Master: Jens Laursen

Bagmaster: Hans Jakob Fenger

Gl. Estrup dannede rammen om efterårets første jagt, og godset er den perfekte ramme om netop jagtridning.

Vores vært var Det Grønne Museum, de havde formået at lave et event ud af dagen, med bl.a. en særudstilling og gratis entre trak givet vis en masse tilskuere til, parkeringspladsen var i hvert fald propfuld med biler.

Dagen startede i helt fantastisk vejr, og da vi red igennem vognporten, blev vi mødt af små 200 gæster.

Master bød velkommen, Tessa fortalte lidt om klubben, hvorefter en repræsentant fra Det Grønne Museum og Gl. Estrup også bød velkommen.

Tessa havde lavet turen ud fra de kriterier, at det var den første efterårsjagt, så springene var max 90 cm høje.

19 ryttere deltog deriblandt flere gæster, så spændende om vi ser dem igen 🙂

De første tre serier havde museets gæster mulighed for at følge. Første serie var en kombination af kævler efterfulgt trekantsspring, hvorefter turen gik videre langs Alling Å, hvor fem spring var opsat langs åen, her havde enkelte ryttere problemer, men alle klarede serien.

Tredje serie var en bred front efterfulgt af tre spring. Den brede front blev hæderligt udført, dog tror jeg at Master Jens tjente et par omgange til feltet, vi må se, hvem der melder sig.

Derefter var der pause, hvor de mange gæster havde mulighed for at komme tæt på hestene, og mange børn fik klappet deres yndlingshest.

Efter pausen forlod vi Gl. Estrups jorde, og red en rigtig god tur i skoven, som var meget kuperet.

Fjerde serie var på græsmark i et nærmest dansk bjerglandskab, en serie hvor vi skulle have fat i strikkerne for at holde hesten tilbage.

Femte serie var ligeledes på græsmark med trekantsspring, som var placeret rundt om et levende hegn.

Afslutningsparaden foregik i gårdspladsen ved Gl. Estrup, hvor der igen var mange tilskuere.

Efter vartning af hestene, spiste vi frokost i vognporten, Rasmus fra Det Grønne Museum takkede klubben mange gange for, at vi stiller op, og han inviterede os til at komme igen om to år.

Dejligt hvis vi kan skabe en tradition, ikke mindst er det en super lejlighed til at reklamere for JJR samt vores sport.

Tak til Tessa for en god tur.

Kim Schewing